Waardijk

Waardijks online platform was toe aan een opfrisser. Zowel technisch als grafisch. De wereld van online schoenenverkoop staat immers niet stil. Maar hoe begin je en wat is er nodig om toekomstbestendig te worden? Om dat te onderzoeken klopte Waardijk aan bij Buildnet.

intro_detail

Sinds 1847 is Waardijk Schoenen een prachtig Noord-Hollands familiebedrijf met hardwerkende mensen die staan voor service en kwaliteit. Waardijk Schoenen B.V. heeft winkels in winkels in Alkmaar en Heemstede en is hofleverancier. Ook online biedt Waardijk een groot assortiment schoenen en pantoffels op waardijk.nl en pantoffelpaleis.nl, en via platformen zoals Bol.com en Amazon.

Vrijblijvende analyse

Enthousiast doken we in Waardijks systemen, plug-ins, huisstijl, en zo meer. Na een grondige inventarisatie adviseerden we de bouw van een nieuwe architectuur en een snelle methode om dit te realiseren. Waardijk was enthousiast én gaf ons deze mooie opdracht. Sinds februari 2023 werken we samen aan deze metamorfose. Binnenkort voldoet het platform aan de huidige standaarden en heeft het mooie nieuwe functionaliteiten voor efficiënte online verkoop en service.

Het proces

In de eerste periode stemden we ons werkproces af, zetten het Jira-bord op en werkten we de eerstkomende releases uit. Daarna nemen we de huidige website, hosting, domeinen en koppelingen over. Dat doen we door een kopie van de website op een testomgeving te zetten. Na akkoord hebben we de website live overgenomen.

Veiligheid op één

Waardijk beheert haar website en producten met het Magento CMS. Daarnaast gebruiken ze verschillende koppelingen, bijvoorbeeld om nieuwsbrieven te versturen en om producten op Bol.com te tonen. In de site zitten diverse plug-ins voor functionaliteiten, zoals voor betalen. Zowel het cms als de plug-ins waren verouderd. Om de veiligheid te garanderen, worden die als eerste bijgewerkt. Dat doen we in stappen, waarbij we ook steeds een aantal plug-ins updaten.

Opzetten nieuwe front-end

Tegelijkertijd gaan we aan de slag met een nieuw front-end. Elk deel van de customer journey werken we uit, waarna we ze stap voor stap opnieuw bouwen – zo eenvoudig en zo snel mogelijk, maar mét optimale functionaliteit. Waar nodig voeren we verbeteringen in design en performance direct door, andere updates komen op de backlog. Zo kunnen we zo snel mogelijk live met de nieuwe site. Later kunnen we nog meer nieuwe functionaliteiten toevoegen.

Nieuwe functionaliteiten

Tijdens de ontwikkeling komen ook nieuwe wensen aan bod . Zoals de mogelijkheid voor klanten om zich in te schrijven voor tijdelijk uitverkochte items. Deze wensen verzamelen we op de backlog en bouwen we in de eerste releases na livegang.

De Buildnet-aanpak

Bij Buildnet gaan we voor snelheid én kwaliteit. Dat doen we door te starten met een grondige analyse van de huidige site. Daaruit komt een advies voor aanpassingen. Samen met Waardijk bepaalden we de planning en prioriteiten. En dan: aan de slag! In wekelijkse meetings bespreken we de planning en de backlog. Zo blijven we boven op de voortgang zitten en kunnen we elke twee weken nieuwe functionaliteit opleveren. Zo updaten we de site terwijl we aan een nieuw front-end werken.

Voilà: een frisse, slimme waardijk.nl

In slechts maanden is straks de oude website volledig opnieuw gebouwd . Waardijk heeft dan een supersnel, modern en veilig verkoop en service platform. De verbeteringen omvatten bijvoorbeeld een headless front-end, geautomatiseerde processen en een frisse nieuwe stijl.

Gebruikte technieken, skills en plug-ins

Benieuwd wat Buildnet voor jouw organisatie kan doen? We denken graag en vrijblijvend met je mee.

Ik wil graag een vrijblijvend advies