Case: Laadtijd webshop 30% omlaag

Magento is een geweldig Content Management Systeem. Het systeem bevat naast alle essentiële functionaliteiten voor een webshop ook een berg slimme features waarmee je als webshophouder je voordeel kunt doen. Als dat nog niet voldoende is, zijn er een enorme hoeveelheid uitbreidingen beschikbaar die er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat orders automatisch geboekt worden in je boekhoudpakket of dat producten automatisch geadverteerd worden op social media.

Een nadeel van Magento kan zijn, dat bij het toenemen van het aantal functionaliteiten het systeem langzamer kan worden. Voor een optimale conversie is het van belang dat producten in een winkelmandje spoedig worden afgerekend.

De oplossing voor dit snelheidsprobleem is: optimaliseren van alle betrokken onderdelen. Denk daarbij aan programmeerwerk in de site. Lees hier het blog als je daar meer over wilt weten.

Voor een van onze klanten gingen we aan de slag. Naast de homepage kijken de bezoekers veel op de productenoverzichten. Hoewel de website al op enig niveau geoptimaliseerd was, zagen we kans om de belangrijkste hobbels op deze overzichtpagina’s weg te werken. Gevolg: 30% minder laadtijd voor de complete pagina. En nog mooier: de bezoeker ziet 50% sneller de producten in beeld.

Meer weten? Lees de blog ‘Is je website traag? Maak het vloeibaar!‘. Ook geïnteresseerd in optimalisatie van uw webshop? Neem contact op!